Project 2: Ikea

De opdracht en brainstormen

De opdracht was om een uniek meubel te ontwerpen voor IKEA, waarbij je volledige vrijheid hebt om het op jouw eigen manier vorm te geven en de materialen naar eigen keuze te selecteren. 

Om ideeën te genereren, nam je een A4-blad en tekende je wat ideeën daarop. Elk teamlid moest dat doen binnen jouw groep en vervolgens bekeken we welk ontwerp het beste was. Hierboven zie je een afbeelding van.

Definitief ontwerp

Uiteindelijk hebben we het beste ontwerp gekozen en het heet: The Clueless Closet. Zo werkt het: je typt op het apparaat van de kast in welke stijl je wilt en de kast zoekt dan de beste kleren voor je uit. Het is handig, want dan hoef je niet lang zelf kleren uit te zoeken.  

Spuugmodel en afmetingen

Voordat we aan de prototype werken beginnen we als eerst aan het spuugmodel, want het kan onder andere meer zicht krijgen op de vorm, de functionaliteit of werking van technische principes. Je moet ook niet zoveel tijd eraan besteden, want het is ook zeg maar een oefenmodel.

Hier staan de afmetingen van de planken die we nodig hebben voor de kast. Eerst hadden we een spuugmodel en daaruit gingen we beslissen hoe groot of breed de kast wordt.

Prototype

Hier zijn we nog mee bezig. 

Extra opdracht: Thinkertool

Voor deze opdracht ga je experimenteren met diverse materialen in groepen van twee. Het maakt niet uit welke materialen je gebruikt, zolang je maar weet hoe en waarvoor je ze kunt gebruiken. Aan het einde moesten we schrijven wat we geleerd hadden en wat de voordelen en nadelen er van zijn.

De opdracht was best leuk, omdat je af en toe iets mocht stukmaken, en dat is gewoon leuk. 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin